Anna Zastawna

BLOGOWANIE PODSTAWĄ BIZNESU

14 lutego 2018
brak komentarzy
707 wyświetleń

Blogowanie nie jest łatwym biznesem. Czołowi autorzy twierdzą, że poważne blogowanie jest pracą na pełny etat. W początkowej fazie rozwoju bloga większość z nich pracowała na etacie. Jednak z czasem okazywało się, że chcąc w pełni korzystać z możliwości jakie daje rozwój bloga, zaczyna brakować czasu na pozostałą aktywność służbową. Treściwe blogowanie wymaga poświęcenia uwagi i czasu, więc w sytuacji, gdy liczba UU* zaczyna rosnąć, warto ustalić priorytety i zastanowić się, czy tworzenie wartościowych wpisów pozostawi wystarczającą ilość czasu na inne aktywności zawodowe.
Podstawą rozwoju są dobrej jakości, bogate merytorycznie treści, ujęte tak, by były aktualne nawet po latach od utworzenia, żeby czytelnik, niezależnie od tego, kiedy się na nie natknie, również mógł wyciągnąć z nich potrzebne treści.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Blogowanie

Blogowanie

Blogowanie – rola mediów społecznościowych

W rozwoju i popularyzacji bloga dużą rolę odgrywają media społecznościowe. Podstawowym kanałem komunikacji i popularyzacji bloga w Internecie jest Facebook. Tuż za nim plasuje się Instagram. Mniejszą nośność wykazują kolejno Google+, Twitter, LinkedIn Pinterest i Snapchat. Korzystając z możliwości jakie dają social media, blogerzy informują swych fanów o nowych wpisach oraz docierają do coraz większego grona odbiorców.
Z relacji autorów poczytnych blogów wynika, że ciężko rozwinąć swój biznes bez pomocy innych. Warto więc wzorować się na ścieżce, którą przebyli ludzie osiągający sukcesy na tym polu. Dobrze jest również brać udział w specjalistycznych konferencjach blogerskich (np. Blog Forum Gdańsk, Blog Conference Poznań).
Niezmiernie ważne jest tworzenie własnej marki osobistej. Warto dać się poznać światu jako specjalista z danej dziedziny. Dobrze jest być sobą i bazować na swoich atutach i prawdziwych wartościach. Szymon Ziemba, autor bloga Rekin Finansów, (którego rok po utworzeniu odwiedzało 118 tys. UU/m-c*) powiedział: „Marka to przede wszystkim zaufanie i wiarygodność. Najważniejszy element każdego biznesu… Bloguj budując swoją markę osobistą. To da ci dużą przewagę nad innymi blogerami czy serwisami o podobnej tematyce. Pozwoli ci to zyskać zaufanie, zbudować wiarygodność i popularność. Dzięki temu będziesz mógł liczyć na realne zarobki z bloga”. Budowanie marki można wzmocnić wypowiadając się jako ekspert w różnego rodzaju mediach (poczynając od grup tematycznych, komentowania wpisów na blogach i forach specjalistycznych, nagrywania podcastów, pisania artykułów do prasy tradycyjnej i wirtualnej, itp.).

Blogowanie

Blogowanie

Blogowanie – budowanie bazy mailingowej

Istotną sprawą w rozwoju bloga jest również budowanie listy mailingowej już od pierwszego artykułu. Zdarza się, że czytelnik trafi na bloga ponieważ zainteresuje go jeden konkretny wpis. Nawet jeśli uzna całość za bardzo wartościową i będzie chciał kontynuować czytanie, w natłoku codziennych zajęć może zapomnieć o powrocie na naszą witrynę. Dobrze więc dać możliwość przypomnienia mu o nowych lub najbardziej wartościowych artykułach.
Jak więc dojść do etapu, w którym blog może dać realne zarobki w chwili obecnej i perspektywę dalszego rozwoju? Przyjrzyjmy się drodze jaką przebył jeden z czołowych blogerów finansowych.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Blogowanie w praktyce

Marcin Iwuć, autor bloga Finanse Bardzo Osobiste, od 2003 r. pracuje w branży finansowej. Jego misją jest edukowanie Polaków w mądrym zarządzaniu własnymi środkami pieniężnymi i pomoc w wychodzeniu z długów. Postanowił więc założyć swój dziennik internetowy, by dzielić się swoją wiedzą oraz doświadczeniami. W 2013. napisał książkę „Jak zadbać o własne finanse” i w miesiąc po oddaniu jej do druku pojawił się pierwszy wpis na blogu. Od tamtej pory średnio raz w tygodniu publikuje nowy tekst. Marcin korzysta również z (bardzo niedocenianego, ale trafiającego do rzeszy słuchaczy) narzędzia, jakim jest podcast. Część odcinków nagrywa sam, przekazując swoją wiedzę i spostrzeżenia. Równie często zaprasza do podcastu ekspertów specjalizujących się np. w prawie spadkowym, edukacji finansowej dzieci. Z czasem bloger zaczął się coraz częściej pojawiać w mediach tradycyjnych jako ekspert i stawał się coraz bardziej rozpoznawalny. Pod koniec 2014r. Marcin postanowił zrezygnować z etatu i całkowicie skupić się na pracy przy swoim internetowym dzienniku oraz innej działalności okołoblogowej. W tym czasie wygrał konkurs Blog Roku 2014 organizowany przez Onet.pl, zajął także 5. miejsce w konkursie Money.pl na Ekonomiczny Blog Roku 2014.

Blog - konkurs

Blog – konkurs

Iwuć podkreśla także wartość współpracy z innymi przedstawicielami blogosfery. Nie traktuje ich jak konkurentów, lecz korzysta ze współdziałania w celu rozpowszechniania wiedzy każdego z nich. Dobrym tego przykładem jest świetna merytorycznie konferencja FinBlog 2015, która pokazała, że każdy z pięciu prelegentów – blogerów finansowych może współpracować i przekazywać światu różne, lecz uzupełniające się konkretne dawki wiedzy.
W 2017r. (biorąc pod uwagę 11 miesięcy), autor zarobił 425 tys zł, mimo że jak deklaruje, w chwili obecnej odrzuca 99% propozycji współpracy z różnego rodzaju firmami. Około 20% dochodów pochodzi z samego bloga, natomiast pozostałe środki pochodzą z działalności okołoblogowej: dochody ze sprzedaży książki, kursów internetowych (w ciągu pierwszych 3 dni od wydania, przychody z kursu „Kredyt hipoteczny krok po kroku” wyniosły 85 tys. zł).
Czy sukces bloga FBO jest do powtórzenia? Jeśli tylko będziemy tworzyć wartościowe treści, skupimy się na marketingu i budowaniu marki osobistej oraz będziemy brali przykład z najlepszych polskich i światowych blogerów – zdecydowanie tak.
* UU – unikalny użytkownik – wartość określająca liczbę internautów odwiedzających witrynę internetową, biorąc pod uwagę konkretną przeglądarkę. Jeden z najczęściej wykorzystywanych indeksów mówiący o popularności witryn.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Bibliografia:
• M.Wujek „Finanse Bardzo Osobiste:99%propozycji komercyjnych odrzucam [wywiad]” https://marketingibiznes.pl/wywiady-blogerskie/finanse-bardzo-osobiste-99-propozycji-komercyjnych-odrzucam-wywiad/
• Badanie Polska Blogosfera 2016, BLOG media, http://zblogowani.pl/raport/2016/blogosfera2016.pdf
• Blog Finanse Bardzo Osobiste http://marciniwuc.com/
• Blog Rekin Finansów https://rekinfinansow.pl/

 

Anna Zastawna



brak komentarzy


Zostaw komentarz