Konrad Smyk

ZAKUP SAMOCHODU Z WYPRZEDAŻY ROCZNIKA – O CZYM WARTO WIEDZIEĆ

14 marca 2017
brak komentarzy
3 845 wyświetleń

Dawniej wyprzedaże rocznika zaczynały się wraz z rozpoczęciem nowego roku kalendarzowego i trwały do końca marca. Obecnie czas obowiązywania akcji promocyjnych wydłużył się i zaczyna już od końca listopada. Wraz ze zbliżającym się końcem roku, praktycznie każdy producent kusi potencjalnych klientów znacznymi obniżkami cen. Niektóre marki jawnie komunikują wysokość rabatów w prowadzonych za pomocą mass mediów akcjach marketingowych. Inne zaś ujawniają upusty kwotowe dopiero po przekroczeniu przez potencjalnego klienta drzwi wejściowych salonu samochodowego danej marki i rozmowie z doradcą. Wysokości proponowanych przez dealerów rabatów na nowe samochody w Polsce sięgają nawet do kilkunastu procent wartości katalogowej samochodów i są zdecydowanie wyższe niż w krajach Europy Zachodniej. Wynika to z dużego przywiązania Polaków do roku produkcji auta. Dla użytkowników samochodów na Zachodzie bardziej istotna jest data pierwszej rejestracji, która jest wyznacznikiem faktycznej wartości pojazdu. Rok wyprodukowania pojazdu jest natomiast sprawą drugorzędną, co przyczynia się do niższej presji cenowej w przypadku zbliżającego się końca roku. W związku z tym, kupno samochodu z wyprzedaży rocznika w Polsce wiąże się z o wiele wyższymi korzyściami finansowymi dla kupujących niż u naszych zachodnich sąsiadów.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Zakup samochodu

Zakup samochodu z wyprzedaży rocznika

Zdania na temat zakupu auta starszego o „rok” są podzielone i wszystko uzależnione jest przede wszystkim od oczekiwań klienta względem nabywanego pojazdu. Decydując się na kupno auta z poprzedniego roku trzeba liczyć się przede wszystkim z tym, że możliwości indywidualnej personalizacji są mocno ograniczone. W związku z powyższym szczególnie Ci klienci, którzy mają bardzo precyzyjnie określone wymagania odnośnie samochodu, który chcieliby nabyć, aby skorzystać z okazji muszą wypracować odpowiedni dla siebie kompromis. Firmy motoryzacyjne w atrakcyjnych warunkach proponują głównie auta, które pozostają na tak zwanym stocku (wewnętrznym placu dealera lub importera na którym rozmieszczone są samochody dostępne „od ręki”), które do tej pory nie znalazły swojego nabywcy. Zazwyczaj są to samochody posiadające bardzo bogate lub bardzo ubogie wyposażenie bądź są w konfiguracji, która jest mniej popularna na rynku (np. małe samochody z automatycznymi skrzyniami biegów). Często wynika to z tego, iż są to auta, które zostały wyprodukowane dla konkretnego klienta, natomiast ten już po etapie zatwierdzenia przez fabrykę produkcji z jakiś względów wycofał się z zakupu. Oprócz tego importerzy specjalnymi warunkami rabatowymi mogą objąć auta, których produkcja ostatecznie zakończyła się albo oferowany na rynku jest już model po tzw. face liftingu, bądź z zupełnie nowej generacji.

Zakup

W przypadku podjęcia przez klienta decyzji o zakupie samochodu z wyprzedaży rocznika zyskuje on przede wszystkim pieniądze i to dość spore. W zależności od modelu korzyść finansowa wynosi od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Może się więc okazać, że w określonej puli środków finansowych do zagospodarowania nabywca jest w stanie kupić samochód z o wiele bogatszym wyposażeniem. Niekiedy nawet wyższy model, niż w przypadku zakupu poza promocją. Innym, bardzo istotnym czynnikiem, który zachęca do zakupu auta z promocji jest czas. Osoba, która podejmie decyzję o nabyciu takiego samochodu po podpisaniu umowy sprzedaży oraz dopełnieniu formalności związanych z płatnością oraz rejestracją może opuścić nim salon zaledwie w ciągu kilku dni od podjęcia decyzji. Jest to tym istotniejsze, iż czekanie na wyprodukowanie przez fabrykę samochodu „pod klienta” często trwa od kilku do nawet kilkunastu tygodni. Należy również wspomnieć, że najlepszym momentem na podjęcie decyzji zakupowej jest początek trwania wyprzedaży. Wybór aut jest najszerszy, a co za tym idzie łatwiej znaleźć takie, które w największym stopniu może spełnić nasze oczekiwania. W rzeczywistości większość Polaków najchętniej nabywa auta zarówno na początku (w grudniu), jak i na końcu (w marcu) akcji wyprzedażowej, co obrazuje poniższy wykres.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Zakup samochodu objętego promocją wyprzedażową – dla kogo jest korzystny?

Zakup samochodu objętego promocją wyprzedażową jest szczególnie korzystny dla klientów, którzy nie przywiązują uwagi do rynkowej utraty wartości pojazdu, a co za tym idzie chcą go użytkować w perspektywie długoterminowej.

Warto wspomnieć, że sprzedaż samochodu z ubiegłego rocznika jest również korzystna dla dealera oraz importera. Pojazdy wyprzedażowe z reguły przebywają na placu dość długi czas, w związku z czym generują koszty, które wynikają z ich finansowania kredytem obrotowym. Im dłużej auto czeka na swojego nabywcę tym wyższe są odsetki. Znalezienie chętnego do zakupu takiego samochodu powoduje nie tylko zatrzymanie naliczania dodatkowych opłat. Skutkiem jest również uwolnienie przez sprzedającego zamrożonego kapitału, który może zostać przeznaczony m.in. na podtrzymanie oferty pojazdów stockowych.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Konrad Smyk

Doradca handlowy marki Premium

 



brak komentarzy


Zostaw komentarz