Łukasz Kuciński

ŚWIĄTECZNA SPRZEDAŻ E-COMMERCE

27 listopada 2018
1 komentarz
871 wyświetleń

Świąteczna sprzedaż – więc trzeba się spieszyć, bo listopad i początek grudnia to ostatni moment na zrobienie wszystkiego, aby w okresie przedświątecznym zarobić pieniądze. Listopad i grudzień to wszędzie najgorętszy moment na sprzedawanie wszystkiego. Ludzie szaleją nie zwracając uwagi na to, ile i co kosztuje i często sięgają do kieszeni bez zastanowienia.
Zatem przygotuj się na zwiększone zapotrzebowanie i szał zakupowy. Tym razem zastanówmy się, co warto przygotować w sklepie internetowym, aby świąteczna sprzedaż poszła bez żadnych problemów, bo walczymy o nasze pieniądze. Warto też zawsze pamiętać, że bezpośrednio po świętach zaczną się wyprzedaże, a tam też nie powinno nas zabraknąć, bo ruch na swoje witryny przejmą inni. Poniżej przedstawiam listę spraw do załatwienia już teraz, żeby niczego nie pominąć, a najdrobniejszy błąd może pokrzyżować twoje plany.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

1. Świąteczna sprzedaż – Przyjrzyj się stronie. Przetestuj ją wszystkimi wyszukiwarkami oraz koniecznie na najpopularniejszych urządzeniach mobilnych. Jeżeli ładuje się zbyt długo albo posypała się responsywność, to koniecznie coś z tym zrób. Nie możesz tego tak zostawić!!! Stracisz klientów, zanim otworzą drzwi twojego sklepu. A tak na marginesie pamiętaj, że jeżeli klient przez zakłócenia na stronie nie będzie mógł otworzyć informacji o ofercie lub źle będą mu się wyświetlać zdjęcia, zamknie witrynę i przejdzie do innego sklepu.

2. Świąteczna sprzedaż – Formy płatności. Sprawdź i przetestuj wszystkie formy płatności dostępne w twoim sklepie. Zobacz, czy wszystko tam chodzi jak złoto, bo i „złoto” będzie przepływać przez twoje konta z różnych źródeł. Klient chce płacić kartą, przelewem, płatnościami elektronicznymi. Coraz częściej spotkasz klientów, którzy chcą płacić kryptowalutami. Zwłaszcza kiedy mają je na kupie i nie wiedzą co z nimi zrobić, bo po ostatnim krachu na giełdzie kryptowalut część inwestorów wyprzedaje to co ma. Aby im ułatwić pozbywanie się krypto może wprowadź płatności krypto? Jednak trzeba założyć, że wartość kryptowalut jest mocno niestabilna. Możesz więc na kursie sporo stracić, ale możesz też sporo zyskać, jeżeli odważnie poczekasz na wzrosty. Polecam aplikację REVOLUT.

3. Świąteczna sprzedaż – logistyka. Z transportem i dostawą będzie teraz masakra. Widziałeś co się dzieje w logistyce i transporcie z Chin? Całe centra logistyczne wypełnione są po sufit paczkami z prezentami. Nas czeka to samo, bo grudzień to PIK. Dlatego zastanów się, jak rozłożyć wysyłki systematycznie poczynając od dzisiaj aż do samej wigilii. A może warto dać jakiś bonus klientowi, jeżeli zgodzi się, aby paczka przyszła do niego już po świętach? Przecież nie wszyscy kupują prezenty. Sprawdź szybko ceny różnych dostawców, bo może się okazać, że ze względu na droższe dostawy u ciebie, klienci pójdą do innego sklepu.

4. Świąteczna sprzedaż – Wyprzedaże poświąteczne. Warto pamiętać, że zaraz po świętach wszędzie zaczną się wyprzedaże. Więc też weź to pod uwagę. Jeżeli zatowarowałeś magazyn, to ustal, co i w jakiej cenie możesz sprzedawać po świętach i od nowego roku, aby czasem czegoś nie pomylić i nie sprzedawać na ujemnej marży. Określ towary, których będziesz chciał się pozbyć i wypchnąć je z magazynu oraz te, które zostawiasz i sprzedasz po stałej wyższej cenie. Jeżeli korzystasz z metody dropshippingu, to dokładnie kontroluj, co jest na magazynie u twojego partnera i jaką on ma politykę cenową, bo potem będzie za późno.
Najgorsze, co może ci się przytrafić, to martwy sezon po świętach. Oczywiście sprzedaż może nie być już tak wysoka jak w okresie przedświątecznym, ale jeżeli dobrze przemyślisz ten proces, to i na wyprzedażach jesteś w tanie dobrze zarobić.

5. Świąteczna sprzedaż – Zwroty towaru. Zastanawiałeś się, dlaczego ludzie czekają z kupnem prezentów na ostatnią chwilę? Zazwyczaj boją się, że prezent, zwłaszcza ten kupiony w internecie, może się komuś nie spodobać, a minął już termin zwrotu. Osoba obdarowana zostanie więc z prezentem, którego nie może oddać ani wymienić i tym samym prezent stanie się tylko zbędnym wydatkiem. Zero pożytku. A może wydłuż termin zwrotu, żeby klienci poczuli się bezpieczniej kupując u ciebie. Kiedy kupią coś miesiąc wcześniej, będą mogli zwrócić towar i wymienić na coś, co się im naprawdę przyda. Poczucie bezpieczeństwa daje klientom większą odwagę do sięgania po pieniądze. Ale jeżeli już się na to zdecydujesz, napisz o tym wszędzie wielkimi literami i daj rzucającą się w oko grafikę. Niech wszyscy się dowiedzą, bo inni tego nie mają!!!

6. Świąteczna sprzedaż – Określ budżet marketingowy. Aby nie przepłacić za działania marketingowe ustal najpierw konkretnie co chcesz sprzedawać i promować. Możesz promować albo tzw. „wieczne hity”, które zawsze się dobrze sprzedają i zawsze jest na nie zbyt, albo jakieś zupełne nowości, których być może na rynku jest mniej i będziesz bardziej konkurencyjny i niszowy. Dlatego ustal w co inwestujesz, bo i tak wygenerujesz ruch na stronie. Chodzi tylko o to, który wariant spowoduje większe ssanie na inne produkty. Jak już to wiesz, to zastanów się, ile pieniędzy chcesz i możesz zainwestować w promocję. Zazwyczaj wrzucasz 8-10 tysięcy? Policz zatem ile musisz sprzedać produktów na jakiej marży, żeby ta inwestycja ci się zwróciła. Jeżeli na hiciorach masz niską marżę, bo dostosowałeś ceny do konkurencji, to musisz ich sprzedać o wiele więcej niż nowości (na wyższej marży). Może więc zatem lepiej zainwestować w promocję nowości? Bo po co bić pianę, z której nie będzie kasy?

Kiedy to wszystko zrobisz, jesteś bezpieczny. Pamiętaj, że Święta Bożego Narodzenia to jedna z najlepszych okazji na zysk. Pod warunkiem, że pomyślałeś o wszystkim. Powodzenia!

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Łukasz Kuciński
Prezes Zarządu AMS PRESTIGE Sp. z o.o.
Akademia Menedżera Sprzedaży
lukasz.kucinski@biznesplus.pl
608464555

 

 



1 komentarz

  • Paweł

    Paweł20 grudnia 2018Odpowiedz

    kilka niby oczywistych porad, a jednak czasami tak bardzo potrzebne jest, żeby ktoś o nich przypomniał nawet profesjonaliście


Zostaw komentarz