Joanna Błaszczyk

NAJBARDZIEJ DOCHODOWY MIESIĄC W ROKU

13 lutego 2017
brak komentarzy
1 726 wyświetleń

Grudzień. Jeden z najbardziej pożądanych miesięcy w sprzedaży. Jest to miesiąc, który najbardziej ukazuje nam szeroko pojęte potrzeby społeczeństwa. Jest miesiącem, w którym marketingowcy mają szerokie pole do popisu i mogą doskonale generować te potrzeby w jeszcze większym stopniu. W jakim? O tym poniżej.

Źródło zdjęcia: www.tvn24BIS.pl

Jak mówią statystyki sytuacja materialna Polaków znacznie się poprawiła. Po pierwsze ze względu na wysoce korzystną sytuację na rynku pracy za sprawą większych dochodów oraz spadku bezrobocia. Po drugie dzięki wprowadzeniu w ubiegłym roku programu pomocy rodzinom wielodzietnym 500+. Skoro wiec mamy więcej pieniędzy automatycznie wzrastają też nasze potrzeby. To właśnie w grudniu jako w okresie świątecznym i przedświątecznym możemy zaspokoić zarówno swoje potrzeby jak i naszych najbliższych. Jak? Otóż reklamy i inne narzędzia marketingowe właśnie na to pytanie pomagają nam odpowiedzieć: organizując święta z suto zastawionymi stołami, kupując ukochanemu książkę – bo to zawsze trafiony prezent, zamawiając sobie elegancką suknię na spotkanie rodzinne, bo jakoś wyglądać i pokazać się trzeba,  kupując telewizor z nowymi funkcjami, bo „promocja trwa tylko w okresie świątecznym” i telefon na abonament w pakiecie dla całej rodziny, bo taka okazja będzie tylko do końca grudnia. I tak właśnie potrzeby, które sami generujemy w swoich głowach oraz w których kreowaniu pomogli nam marketingowcy uwidoczniły wzrost sprzedaży w grudniu 2016r w porównaniu do listopada 2016r aż o 20,6%. Natomiast w skali roku sprzedaż w grudniu wzrosła aż o 6,1%. A które potrzeby generowane były najczęściej i rzeczywiście przełożyły się na wyniki w sprzedaży? O tym mówi nam poniższy wykres.

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

Jeszcze innym aspektem jest w tym okresie troska o zdrowie i dobre samopoczucie. Postępujący wzrost samoświadomości o prewencji i pielęgnacji własnego zdrowia w okresie podwyższonego ryzyka infekcji, a także uprzednio wspomniany okres świąteczny, w którym troskę o innych pokazujemy obdarowując ich m.in. szeroko dostępnymi suplementami diety. „Zadbaj o siebie!”, „Zadbaj o najbliższych!”. Bo przecież zdrowie jest najważniejsze i to zdrowia życzymy sobie składając życzenia wigilijne. Nie ma nic ważniejszego. I właśnie na to genialnie postawiły koncerny farmaceutyczne, które w grudniu wyznaczyły sobie na cel stymulację dobrego samopoczucia u Polaków podwyższając znacznie nakłady na reklamę. Trzy wielkie koncerny farmaceutyczne wydały łącznie 208,5 mln zł i opłaciło im się to, ponieważ jak przedstawia powyższy wykres sprzedaż  w dziedzinie „Farmaceutyki” odnotowała w grudniu wzrost aż o 26% w odniesieniu do poprzedniego miesiąca.

źródło:  www.biznes.interia.pl

Dochodzimy w końcu do samych dni świątecznych . Co robi przeciętna gospodyni w święta? Gotuje. Gotuje bez końca, żeby nikt nie był głodny, żeby zrobić więcej niż sąsiadka, żeby zrobić coś wyjątkowego, żeby pokazać swoje umiejętności. A co robią goście w święta? Siedzą i jedzą. Jedzą bez końca, jedzą więcej niż mogą, bo co robić innego w święta? Jeść! I tak też pomyśleli marketingowcy. Zwiększony nakład gazetek promocyjnych z supermarketów, które wysypywały się ze skrzynek pocztowych, mnóstwo promocji na artykuły spożywcze, zwiększony nakład na reklamę telewizyjną zaowocowało również wzrostem sprzedaży miesiąc do miesiąca i w tej dziedzinie – spożywczej – o ponad 28%. Tylko Tesco i Lidl – liderzy reklam telewizyjnych grudnia wydali na reklamę w grudniu aż 82,18 mln zł.

Poniższa tabela ukazuje podsumowanie czołówki korporacji i wydanych mln zł na reklamę w grudniu 2016r.

Grudzień jest jednym z najbardziej intrygujących miesięcy do analiz sprzedażowych. Jest miesiącem, w którym śmiało możemy postawić na inwestycję w marketing, bo wiemy, że na pewno ona nam się zwróci. Jak widać z wykresu w prawie każdej dziedzinie wystąpił wzrost sprzedaży, który jest wynikiem zwiększonych potrzeb Polaków. A jeśli mamy spełniać swoje potrzeby i mamy na to pieniądze to kiedy będzie lepiej je urzeczywistniać jeśli nie w okresie miłości, radości i wzajemnego sprawiania sobie przyjemności?

Jeżeli interesuje cię aktywne podejście do sprzedaży i szukasz informacji, które pomogłyby ci w komunikacji z klientami, a co za tym idzie sprzedawać jeszcze więcej, wejdź koniecznie na kanał CUD W SPRZEDAŻY.

 

Źródła:

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/24-5-mld-zl-na-reklame-telewizyjna-w-2016-roku-raport

http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/handel/dynamika-sprzedazy-detalicznej-w-grudniu-2016-r-,14,24.html

Joanna Błaszczyk

Kierownik/Lider Recepcji Spa

Hotel Villa Park Med. & Spa



brak komentarzy


Zostaw komentarz